mittlivskamp

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2010

23 oktober - Morgon

Av mittlivskamp - 23 oktober 2010 08:53

God morgon!

Just nu ligger jag i min säng och lyssnar på regnet som slår mot fönstret. Har inte lyckats att sova så bra inatt och har vaknat flera gånger. Så nu kände jag att då kan jag lika gärna gå upp tidigt idag. Har en konstig känsla i magen idag. Vet inte om jag håller på att bli sjuk eller vad det är.


Denna dagen kommer nog att bli tuff, då jag käner på mig att det ska bli första dagen på 2 veckor som jag ska äta tre mål på en dag. Med min ätstörning klarar jag av att äta ett mål om dagen.  Med det menar jag att jag kan äta det utan att få mycket ånger och tvångs tankar om att jag måste träna bort det jag ätit. Just nu känns verkligen 3 normala mål om dagen för mycket. Men jag vet så väl att dessa tankar är fel, då jag innan kunde äta normalt. Jag var den tjejen som åt massor med frukost och det var det bästa jag viste! Till lunch åt jag mestadels vegetarisk mat i skolan. Herre gud, jag älskade den maten. Jag hade hellre aldrig problem med att ta något mellanmål när jag kom hem från skolan. Då kunde jag äta smörgåsar och annat. Jag brukade även äta ca 4 frukter på en dag. När jag tänker efter så var det inte farligt för mig att äta så. Så det borde ju inte vara något problem nu?


Igår kväll innan jag somnade kom jag fram till att jag ska försöka äta något till frukost iallafall i veckan som kommer. Det behöver inte vara mycket men något. Lite banan eller lite grött, tror att det skulle gå bra. Det bästa kommer vara att kunna säga till min mentor att jag har ätit. Men jag måste komma ihåg att jag ska äta för min skull och inte för någon annans.


Idag är det som sagt lördag och då brukar vi få nybakta frallor till frukost. Innan älskade jag det och det vill jag kunna göra igen! Jag vill inte tänka en massa när jag äter. Jag vill kunna äta utan att göra motstånd. Jag vill känna att det är okej att njuta av maten.  


Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mittlivskamp - 25 oktober 2010 11:18

Jag har ätit "lunch". Gick bra, känns än så länge helt okej. Dock vet jag att jag ska träna och så var det en minimal lunch... Men det var något! Det är bättre än inget! Idag har jag även varit och lämnat blodprov. Gick bra men dem hade svårt att h...

Av mittlivskamp - 24 oktober 2010 10:17

God morgon. Inatt har jag sovit bra och vaknat lagom tidigt. Villket känns väldigt skönt. Har ätit frukost nu. Gick rätt bra och känner mig både nöjd och missnöjd. Är verkligen förvirrad nu. Tänker som två olika personer hela tiden. En röster säger...

Av mittlivskamp - 23 oktober 2010 21:48

Kom aldrig ut. Helt ärligt så känner jag en smula panik över det... Kan bli en hård dag imorgon.. Jag fattar inte att jag tänker alla dessa tankar, samtidigt som jag inte vill se mig som sjuk. Jag skulle aldrig hamna här. Detta är ju inte JAG.   ...

Av mittlivskamp - 23 oktober 2010 17:20

Hejsan! Sitter nu på mitt rum och känner att jag måste ut och gå. Måste få bli av med lite... Det är inte bra att jag känner så. Har ju inte ätit för mycket idag. Har ätit två små smörgåsar till frukost och så åt vi bakpotatis till kvällsmat. Men d...

Av mittlivskamp - 23 oktober 2010 10:18

Nu var frukosten avklarad. Pappa gick och köpte ett bröd, dock ett vitt. Har svårt för ljusa bröd. Så jag tinade ett bröd som jag själv har bakat. Det är mörkare och grovare så det går lättare att äta. Dock inga enorma skivor, men åt 2 tycken. Dock g...

Presentation

Jag är en vanlig 18årig tjej. Vars liv ändå inte är som vanligt längre. Jag lever nu med en ätstörning. Här kan du följa min kamp och att få tillbaka mitt liv igen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards